Ovocné a zeleninové štavy prospívají!

24. srpna 2011 v 9:32 | Kler |  Mlsání
Ovocné a zeleninové šťávy přirozeným způsobem obnovují vitalitu našeho organismu, hlavně vysokým obsahem vitamínů, minerálů a dalších významných látek. Pití čerstvě vylisovaných šťáv čistí a detoxikuje organismus, podporuje správné trávení, dodává tělu energii a vitalitu a v létě dává našemu tělu i potřebnou tekutinu.




Nedoslazované šťávy jsou pro naši linii daleko prospěšnější než doslazované džusy a jiné přeslazené nápoje. Nejlepší jsou plody ze zahrádek nebo domácí, nedovážené ovoce - dovozem totiž plody trpí a nemáme nikdy záruku, jestli jsou čerstvé nebo jestli byly sklizeny ve správnou dobu.
Některé plody jsou však "neodšťavitelné" - jako třeba banány, příliš moučná jablka, přezrálé broskve nebo meruňky.... Nevadí! Můžeme rozmixovat ve šťávě z jiného ovoce - vznikne tak víc možností kombinací a tím i chutí. Mixované nápoje navíc můžeme ochutit mraženým ovocem a pochutnat si na osvěžujícím chladném drinku.
Zeleninové šťávy např. z mrkve, petržele či celeru, i některé nápoje z ovoce, zase jsou dochutit různými rozmixovanými bylinkami, či obilnými klíčky, vzniknout tak chuťově zajímavé koktejly.
Zdravé nápoje můžeme připravit z plodů zahrádky - například z rybízu, jehož bobule obsahují zejména vitamín C - ten má ze všech bobulovin největší podíl ovocných kyselin, plody nemají vysokou energetickou hodnotu, obsahují hlavně hodně vody. Na vitamín C je bohatý i angrešt, který obsahuje také vitamíny skupiny B a minerály - hořčík, vápník a draslík. Bobulovité plody se hůř zpracovávají v odšťavovači.
Využit lze i ovoce z našich lesů a strání - třeba borůvky - jejich barviva zvyšují zrakovou ostrost. Jsou bohaté na vitamíny, a to zejména vitamín C, vitamíny skupiny B a beta-karoten. Z minerálů to je hořčík, vápník, fosfor a síra. Ostružiny mají především také hodně vitamínu C, mědi a hořčíku. Bioflavonoidy chrání před volnými radikály a působí tak preventivně proti procesu stárnutí. Stejně tak jako maliny.

Milovníci zeleniny zase ocení mrkvové, špenátové a rajčatové šťávy. Z mrkvových jsou nejlahodnější šťávy z karotky. Mrkev obsahuje betakaroten - provitamín vitamínu A, jeho má rekordní obsah - pomáhá proti únavě očí. Dále obsahuje selen - stopový prvek pomáhající z těla odvádět volné radikály, z minerálů pak má mrkev vitamíny D, E, K. Mrkev díky svému obsahu prospěšných látek zastavuje proces stárnutí a omlazuje, podporuje růst vlasů a nehtů a pečuje o hezkou pleť, posiluje srdce a krevní oběh a celkovou imunitu organismu.

Rajčatová šťáva, která se snadno vyrobí, obsahuje antioxidant lykopen, díky kterému mají zralá rajčata protirakovinové účinky. Lykopen posiluje imunitu, chrání pleť před negativními vlivy UV záření a vznikem vrásek. Pokožce, vlasům a nehtům prospívá v rajčatech i biotin, kyselina listová zase podporuje krvetvorbu.

Tip Ovocné šťávy řeď vodou nebo minerálkou, nápoj má pak menší kalorickou hodnotu, navíc více osvěží.



(Kler)
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Elí Horácová =o* Elí Horácová =o* | E-mail | Web | 24. srpna 2011 v 10:15 | Reagovat

Wau..to si psala ty ?? :D* Jestli jo tak je to naprostá dokonalost..hodně toho o tom víš..:* Perfektní..já miluju jablečnej a pomerančovejj ♥

JInáč spřátelíš ? OZvi se mi na blog prosím...teda ozvěte..:D* Už sem poslala i přihlášku

2 vestec vestec | Web | 12. ledna 2012 v 15:37 | Reagovat

Dobry clanek, hezky blog, podivas se na muj webik?

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama